
RefinosKlagomålsbeskrivning
Klagomålsbeskrivning
Om du har några frågor om ditt avtal med Refino, är du välkommen att kontakta vår kundservice på e-postadressen hej@refino.se eller ring på 08-503 550 30. Det är till denna adress du även vänder dig ifall du önskar att inte motta någon marknadsföring från oss. Vi uppskattar all feedback och vill gärna höra ifall våra tjänster inte lever upp till dina förväntningar.
Skulle du känna att dina bekymmer inte blivit tillfredsställande åtgärdade efter kontakt med vår kundservice, finns möjlighet att framföra ditt ärende till ansvarig för klagomålshantering hos Refino. Detta görs antingen via det formulär som finns angivet här nedan, eller genom att skicka ett brev till oss med de kontaktuppgifter som anges här.
1. Allmänt
1.1 Dessa allmänna användarvillkor (”Villkoren”) gäller då Refino AB org. nr 559439-1418, adress Karlavägen 18, 114 31, Stockholm, hemsida: Refino.se, e-post: hej@refino.se, (”Refino ” eller ”Bolaget”) tillhandahåller privatekonomiska tjänster, t.ex. kreditgivning, förmedling av krediter och förmedling av försäkring via digitala kanaler t.ex. webb (”Tjänsterna”).
1.2 Refino är ett konsumentkreditinstitut med tillstånd från Finansinspektionen att bedriva kreditgivning och förmedling av konsumentkrediter. Refino bedriver även försäkringsförmedling som anknuten sidoverksam försäkringsförmedlare. Samtliga tillstånd som Refino beviljats av Finansinspektionen kan kontrolleras via Finansinspektionens företagsregister (www.fi.se).
1.3 För att använda Refino Tjänster måste du vara minst 18 år och i övrigt behörig att ingå avtal samt acceptera att vara bunden av Villkoren.
För en effektiv hantering av ditt ärende, ber vi dig inkludera följande uppgifter när du kontaktar oss:
Vi ser allvarligt på alla klagomål och förbinder oss att utreda ditt ärende noggrant och rättvist. Om du inte är nöjd med vårt beslut efter att vi behandlat ditt klagomål, har du möjlighet att ta ärendet vidare till Allmänna reklamationsnämnden (mer information finns på www.arn.se) eller till domstol.
Det finns även andra instanser du kan vända dig till för råd och vägledning i frågor som rör lån och försäkringar, inklusive Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt Konsumenternas Försäkringsbyrå (mer information finns på www.konsumenternas.se), Konsumentverket eller din kommuns konsumentrådgivning.
KONSUMENTERNAS BANK- OCH FINANSBYRÅ
Box 242 23
104 51 Stockholm
www.konsumenternas.se
ALLMÄNNA REKLAMATIONSNÄMNDEN
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Du Kan Även Vända Till Allmän Domstol Med En Tvistig Fråga.